huhti 27, 2018

MPASSid asiakastuki sujuvammaksi automaatiolla

Päätimme käyttää Suomidigin kehittäjäfoorumia (kysy-vastaa alusta) MPASSid liittyvien kysymysten käsittelyyn Githubin tai oman foorumin luomisen sijasta. Oman foorumin perustaminen tuntui vähän turhalta kun on olemassa kehittäjäfoorumi. Github puolestaan tuntuu vieraalta useimmille IT-piirien ulkopuolella oleville.

Asiakastukemme perustuu Slack työtilaan ja vielä osittain sähköpostiin. MPASSid luottamusverkoston jäsenillä on oma yksityinen kanava Digipalvelutehdas Slack työtilassa, jossa voidaan käydä keskusteluja MPASSid operaattorin ja jäsenen välillä. Lisäksi on useita julkisia kanavia kuten esimerkiksi tukikanava avoimemmalle keskustelulle. Slack työtila on paikka, minne tulee kehittämiseen ja käyttöön liittyvää tapahtumatietoa eri lähteistä. Slack on meille arkisen toiminnan keskus.

Noin 95% tiimin sisäisestä ja yhteistyökumppanien kanssa käytävästä dialogista tapahtuu Slackissä.

Yhdistämme nämä kaksi alustaa toisiinsa Zapier palvelun avulla. Zapier on tehtävien automatisointiin tehty palvelu, joka ei vaadi koodausosaamista ja sopii siksi hyvin yksinkertaisten tietovirtaprosessien nopeaan automatisointiin. Noin 95% tiimin sisäisestä ja yhteistyökumppanien kanssa käytävästä dialogista tapahtuu Slackissä. Siksi päätimme Zapierin avulla tuoda automaattisesti tiedon uusista MPASSid tagilla varustetuista kysymyksistä kehittäjäfoorumilla Slackiin tukikanavalle.

Ei kommentteja

Kommentoi:

Opetus- ja kulttuuriministeriö
CSC
Palvelun omistaa opetus- ja kulttuuriministeriö.
Palvelun operaattorina toimii CSC - Tieteen tietotekniikan keskus Oy.